‘Ero straniero’: continua in tutta Italia la raccolta di firme per superare la Bossi-Fini

07/07/2017

ero_straniero.jpg

Il comitato promotore della campagna Ero straniero - L’umanità che fa bene invita tutte le organizzazioni aderenti  a impegnarsi, anche in questo fine settimana, in una raccolta straordinaria di firme  sulla legge di iniziativa popolare per cambiare le politiche sull’immigrazione e superare la legge Bossi-Fini investendo su lavoro e inclusione.

Banchetti verranno allestiti in tutta Italia per spingere l’acceleratore della campagna e avvicinarsi il più possibile al traguardo delle 50mila firme da raggiungere in sei mesi per portare la legge all’attenzione del Parlamento.

A oggi sono diverse migliaia le firme raccolte in favore della legge che prevede, in sintesi, l’introduzione di canali diversificati di ingresso per lavoro, forme di regolarizzazione su base individuale degli stranieri già radicati nel territorio, misure per l’inclusione sociale e lavorativa di richiedenti asilo e rifugiati, l’effettiva partecipazione alla vita democratica col voto amministrativo e l’abolizione del reato di clandestinità.

Tra le firme quelle di personalità come Gino Strada, fondatore di Emergency, Don Luigi Ciotti, Susanna Camusso, Segretaria generale della CGIL, Francesca Chiavacci, presidente nazionale dell’Arci, i giornalisti Diego Bianchi ‘Zoro’ e Tommaso Labate, l’attrice Lella Costa, gli scrittori Leonardo Palmisano e Pap Khouma, padre Fabio Baggio, Sottosegretario del pontificio dicastero per i profughi e i migranti. Centinaia le organizzazioni e le associazioni laiche e cattoliche che hanno aderito alla campagna, tra cui Caritas Italiana, Migrantes, Comunità di Sant’Egidio, CIR, Oxfam, Legambiente, Articolo 1 - Mdp, Possibile, Sinistra italiana, Terres des Hommes, Cospe, LasciateCIEntrare, Laici Missionari Comboniani, Un ponte per, Libera, Pax Christi, Refugees Welcome Italia, Baobab Experience, Vita.it, Confronti, Rete SenzaAsilo di Torino, Movimento Migranti e rifugiati di Caserta.

La campagna è promossa da Radicali Italiani con Emma Bonino, Fondazione Casa della carità ‘Angelo Abriani’, Acli, Arci, Asgi, Centro Astalli, Cnca, A Buon Diritto, Cild e il supporto di un’ampia rete che conta già oltre 120 sindaci.

Maggiori informazioni sono disponibili sul sito erostraniero.casadellacarita.org e sulla pagina Facebook

www.facebook.com/lumanitachefabene

Posted by ddffd on

Posted by Lisa Upche on
Hello everyone my name is Lisa Upche.I want to tell the world how i was able to conceiv. After a history of painful, heavy periods and having had an ovary removed,I was diagnosed with endometriosis. Because that my remaining fallopian tube was blocked, the only chance I and my husband had of conceiving was through IVF. The condition meant that fertility treatment was very painful in spite of the treatment it wasn't successful . "From the age of 19 or 20, I had very bad periods, but my GP seemed uninterested. At 22, I had emergency surgery for appendicitis and awoke to discover I had also had an ovary removed, due to a large cyst. Although I had a histology (examination with a microscope of tissue removed during surgery), endometriosis (a condition in which endometrial cells, which normally line the uterus, implant around the outside of the uterus and/or ovaries, causing internal bleeding, pain and reduced fertility) was not diagnosed until much later. With all these challenges, the possibility of getting pregnant was very difficult...I read an article of how Mallam Abudu, that helped a woman to conceive with the use of the herbal treatment...I contacted the address mallamabuduspiritualhome@gmail.com ....I ordered for the herbs and it worked. I conceived through the use of the herbs as instructed also. Contact (mallamabuduspiritualhome@gmail.com .Or whats App number +2349055637784) for help.
Posted by Knud Moller on
Lottery spell cast by Dr.Trust email Ultimatelotteryspell@yahoo.co.uk

My name is Knud Moller. Dr. Trust cast a spell for me per my request. I bought a lottery ticket the day you cast my spell. Guess What Dr.? I hit 4 of 6 and i won 4,00.000.00 pounds! Then I received a letter from the hospital stating that the $ 20,000.00 bill I owed was settled .I want you to know that, your lottery spell have make me to win millions of pounds and dollars.I won 700.000.00£ Then a week later I won 2,00.000.00 millions dollars,Thanks. Am very grateful for what your wonderful lottery numbers did for me, i now own my self a house and a car.Am free from debts.thank you for casting the lottery spell for me. I was trying to settle a job action and after the lottery winning spell you did, I received a settlement. I now have my own business. If you are at there looking for a real and a gunge spell caster,search NO MORE. Dr. Trust is there to help you to win and be rich forever . contact him details

Ultimatelotteryspell@yahoo.co.uk Or Ultimatespellcast@gmail.com